loading

Понад 500 скарг щодня через холод у квартирах отримує «Нова якість» від мешканців. Подібна ситуація й у будинках ОСББ. Без попередження теплопостачальні організації різко знизили параметри температури та тиску, кажуть інженери. Фактично теплоносій циркулює лише по трубах підвалу й не підіймається по стояках у квартири. Що стало причиною такого колапсу, представники Черкаської ТЕЦ та Черкаситеплокомуненерго не пояснюють.

Проблеми з опаленням нині у всіх мікрорайонах міста, говорить головна інженерка компанії «Нова якість» Катерина Папуша. Такий висновок зробили після сотень виїздів на будинки та проведених обстежень.

– По-перше, маємо недостатні температурні параметри теплоносія. Наприклад: згідно з техумовами на проектування ІТП та встановлення регуляторів температури для вбудованих водопідігрівачів, має надходити теплоносій із показниками 70-110 ℃, а фактично подається 60-65 ℃, – пояснює інженерка. – По-друге, недостатні параметри тиску. Через це теплоносій не «протискається» по стояках, а відповідно – не гріє оселі. Фактично гігокалорії, за які люди платять, лишаються в підвалі.

Система опалення багатоповерхових будинків – досить складна. Вона може нормально працювати лише за умови дотримання всіх необхідних вимог під час експлуатації. Серед обов’язкових: підтримання нормального робочого тиску. Від значення цього параметра безпосередньо залежить повноцінна циркуляція теплоносія, а в результаті – якість тепловіддачі. До того ж: нормальний тиск – це запорука довговічності й надійності роботи системи опалення в цілому та зниження ймовірності виникнення аварій.

У компанії заявляють, що нині зіткнулися з повною відсутністю будь-якої інформації з боку міської влади та теплопостачальних організацій.

– Теплопостачальники не публікують на офіційних сайтах затверджений на початку опалювального сезону графік температурних режимів. До всього ж ані нас як управлінську компанію, ані ОСББ – ніхто не повідомив про зміну параметрів та причини, – наголошує Катерина Папуша. – Комісійні обстеження на об’єктах спільно з представниками теплопостачальних організацій не дають жодних результатів. Усі мовчать про причини «кричущих» проблем з опаленням і лише «перекладають із хворої голови на здорову».

Фахівчиня додає, управлінська компанія чи ОСББ – це перші організації, до яких мешканці звертаються в подібних випадках. І це правильно. Однак якщо причина не пов’язана з проблемами на внутрішньобудинкових мережах – вони безсилі. Адже за якість теплопостачання відповідає надавач послуги, з яким у власника квартири укладений договір.

– Натомість що відбувається зараз. Оператори кол-центрів теплопостачальних організацій «звішують» усі проблеми на «Нову якість». Ми оперативно виїжджаємо та обстежуємо все й виявляємо, що причина не в нашій компетенції. Люди обурюються, бо отримують неякісну послугу, а ми нічого вдіяти не можемо. Адже немає жодної комунікації та діалогу в цьому питанні, – зазначає інженерка.

В управлінській компанії закликають людей не просто «закидати» дзвінками кол-центр, а вимагати від влади публічного пояснення причин такої ситуації з теплопостачанням. Адже прохання «Нової якості» відповідальні організації ігнорують