loading

У квартирах від 12 до 16 градусів тепла. Мешканці будинку за адресою М. Грушевського, 97 кажуть: таких проблем з опаленням, як цьогоріч, не пам’ятають. Дітей відвозять до рідних, в оселях тепло одягаються, вмикають обігрівачі та намагаються вивести грибок зі стін. 

Розповідають: неодноразово зверталися до Черкаситеплокомуненерго, але результату це не дало. Ні тепліше не стало, ні сума в платіжці не зменшилася. У додачу: лише за минулий місяць люди заплатили шалені суми ще й за світло.

Сергій Бойко через холод у квартирі відправив доньку жити до бабусі з дідусем

Мешканець багатоквартирки Сергій Бойко змушений свою чотирирічну донечку відправляти до бабусі з дідусем у Шполу. Не хоче, аби дитина мерзла в помешканні. Про це він розповів у сюжеті телеканалу «Антена».

– Тепла в нас немає взагалі. У квартирі – лише 15 °C. Підігрівали електробатареєю, тому за світло минулого місяця прийшов рахунок на 735 гривень. А квитанція за тепло залишилася такою, як і була. Я – ветеран АТО, і за мене сплачує держава, але виходить, що віддає кошти нізащо. Тобто ця контора «обдирає» державу, бо платіжки приходять на ті ж суми, що й раніше, – обурюється Сергій Бойко.

До теплопостачальної організації звертався не один мешканець цього будинку. Серед них і Зоряна Цегельник. У її квартирі середня температура – лише 16 °C. Каже: телефонувала в кол-центр Черкаситеплокомуненерго, там обіцяли відправити до неї інспекторів, але жодного разу вони до помешкання так і не дійшли.

Зоряна Цегельник боїться вмикати електроприлади через пожежі у сусідньому під’їзді

–  У мене маленька дитина. Я помітила, що вона стала частіше хворіти на ГРВІ, аніж раніше. А зараз, коли дітей перевели на дистанційне навчання, розумію, що в нашому будинку вони сидять просто закутані в кілька шарів одягу та ковдри, – розповідає жінка. – Нам доводиться постійно користуватися обігрівачами. Та щоразу, коли вмикаю його, у мене серце не на місці. Бо в другому під’їзді чотири рази траплялися загорання в щитових через перевантаження мережі.

Або достойного тепла, або перерахунку вимагає й мешканка багатоквартирки Тетяна Душка.

– За що приходить 1600 грн?! Нехай роблять перерахунок. Чому ми повинні платити такі гроші за тепло, якого немає. Ще й за світло 600 гривень отримала, бо опалюємо електрообігрівачем. Інакше ніяк, діти малі, – обурюється пані Тетяна.

У неї – утеплений фасад, замінені старі вікна на енергоефективні та встановлені нові радіатори. Однак це ніяк не вплинуло на температуру у квартирі, бо ж батареї – ледь теплі. До всього – на стінах утворився грибок. 

Така ж проблема й у квартирі Сергія Руденка. Він мешкає на дев’ятому поверсі. Каже: середня температура в оселі – 15-16 градусів. Від грибка в його помешканні найбільше постраждали дитяча кімната, спальня та санвузол.

– Це почалося з початку зими, коли похолодало. Спочатку стіна стала вологою, потім з’явився грибок та дуже неприємний запах, – розповідає Сергій. – Довелося їх обробляти хімічними засобами. Повністю вивести не вдалося, лише трішки усунули запах. Перед цим ми тільки зробили косметичний ремонт, переклеїли у всіх кімнатах шпалери. Тепер усе потрібно знову.

Люди обурюються: у кол-центрі Черкаситеплокомуненерго їх відправляють до «Нової якості» . В управлінській компанії пояснюють: проблема в параметрах, а це – у компетенції тільки теплопостачальника.

Начальник дільниці Микола Уляницький демонструє показники тиску та температури теплоносія, які подає КП «Черкаситеплокомуненерго».

– У цьому будинку показники тиску 0,45 на 0,42 кгс/см². Малий перепад. Простою мовою: циркуляції теплоносія практично немає по будинку, –  говорить фахівець. – Щодо температури, то на вході в будинок вона становить 62 °C, а на виході – 35 °C. Якщо П-подібна система, то виходить, що в одній кімнаті температура батареї 62 °C, а в іншій відповідно 35 °C. Про яке тепло може бути мова?

За словами засновника управлінської компанії Андрія Бортника, нині 75 % заявок, які надходять на кол-центр «Нової якості», стосуються саме холоду у квартирі. Кількість скарг збільшилася із середини січня.

– Коли ми виїжджаємо за заявкою, то бачимо, по-перше, недостатні параметри теплоносія, на 10-15 градусів менші, аніж потрібно за технологічними  картами. По-друге, відсутній необхідний перепад тиску. Відповідно будинок не прогрівається. І тому нині фіксуємо величезну кількість скарг від мешканців у всьому місті, – каже Андрій Бортник.

Та вплинути на параметри управлінська компанія жодним чином не може. Адже за це відповідальна теплопостачальна організація, з якою в кожного мешканця укладений договір.

Що ж робити в таких випадках?

1. Звернутися до теплопостачальника із заявою.

2. Там мають сформувати теплову комісію та відправити до вас інспекторів.

3. На підставі замірів вони складають акт про неналежні параметри.

4. На підставі цього документа проводять перерахунок вартості послуги.

ЧИТАЙТЕ: Куди звертатися та що робити, якщо у вашому помешканні холодно?