
- yakistcherkass
- Листопад 2022
- Новини
«В інших будинках усе до ладу», «зміни помічаємо тільки в сусідів», «працівників не бачили вже давно»…Подібні «закиди» ми отримуємо від частини мешканців багатоквартирок чи не щодень. Чому вони можуть виникати хибно та як зробити, щоб й у вашому будинку виконувалися роботи? Обговорюємо детальніше.
ВАМ ЛИШЕ ТАК ЗДАЄТЬСЯ
Перш ніж заявляти про «нуль» виконаних заявок, радимо з’ясувати: чи справді до вас не доходять працівники управлінської компанії. Для цього зателефонуйте до кол-центру, запитайте в майстра чи перегляньте звіт в особистому кабінеті на сайті «Нової якості»: https://nova-yakist.ua/account/ (логін та пароль на звороті вашої платіжки). Плюс поцікавтеся, чи лишали заявки ваші сусіди, виконували їх працівники компанії та що наразі – у планах. До того ж частина робіт відбуваються в підвалі, на даху та внутрішньобудинкових мережах. Тому, на перший погляд, від цього зовнішній вигляд багатоквартирки не змінюється, але системи працюють справно.
НЕ ЧЕКАЙТЕ КАПРЕМОНТІВ
До управлінської компанії час від часу надходять заявки з переліком капітальних робіт (утепліть фасад, оновіть під’їзди тощо). Проте вони НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ТАРИФОМ, який установлений у вашій багатоквартирці. Ті кошти, які мешканці сплачують, спрямовуються на аварійні та поточні ремонтні роботи. А в маленьких будинках, де щомісячні нарахування становлять одну-дві тисячі гривень, – узагалі складно. Бо цієї суми навіть не завжди вистачає, аби усувати невідкладні ситуації.
БО ВИ ПЛАТИТЕ, А ДЕСЯТЕРО СУСІДІВ – НІ
Сусідня багатоповерхівка може «вигравати» на фоні вашої – через один важливий нюанс. ТАМ ПЛАТЯТЬ УСІ. Тож якщо ви сумлінно розраховуєтеся за послугу з управління, а ваші десятеро сусідів – ні, то й виконувати роботи у вашому будинку ні за що. Адже управлінська компанія не має права спрямовувати на нього кошти з інших багатоквартирок, як це було за часів СУБів. Сьогодні кожен платить за себе. Тому працівники «Нової якості» оперативно реагують на заявки мешканців тих будинків, які не мають критичних боргів (понад три місяці).
БО ХТОСЬ ГОТОВИЙ ВКЛАДАТИ У СВІЙ БУДИНОК
Маємо досвід, коли в багатоквартирці виконуються навіть ті роботи, які не прописані в договорі (капітальні ремонти, реконструкція систем тощо). На них мешканці або ж накопичують кошти на рахунку завдяки відмінному рівню проплат, або збирають окремо на матеріали й приходять до компанії з проханням про додаткову послугу. Усе – з ініціативи людей, яким важливий стан їхнього будинку.
ЗБІЛЬШЕННЯ ТАРИФУ
Це теж один з оптимальних варіантів закласти в бюджет багатоквартирки капітальні видатки. І такий досвід управлінцю теж знайомий. Мешканці зазвичай консультуються з «Новою якістю» та дізнаються, що потрібно, аби зробити «енну» кількість робіт. Опісля – компанія робить прорахунок та рекомендує їм новий тариф. А далі справа за людьми: проведення зборів співвласників та ухвалення рішення про затвердження нового тарифу. Однак такі випадки – одиничні. У більшості ж будинків тариф не змінювався з 2019 року. А тепер зауважимо, на скільки зросли ціни на матеріали, паливо та загалом послуги! Чи дозволяє бюджет будинку на поточне утримання 2019 року робити капітальні роботи у 2022-му? Очевидно, що ні.
ЧИТАЙТЕ: Без зв’язку, світла, тепла, води чи газу. Як підготуватися до «важкої» зими в період війни?
До всього: не забувайте, що ваш будинок – це ваша спільна з іншими співвласниками зона відповідальності. Плануйте, лишайте заявки на роботи та накопичуйте на них. Пам’ятайте: управлінська компанія – це лише інструмент для реалізації ваших планів.